Wednesday, May 21, 2008

bila aku pandang ke depan .. dia tenguk aku ..
bila aku toleh .. dia tenguk tempat lain ..
bila aku hulur tangan .. dia pegang ..
tapi bila aku ajak jalan ke depan .. dia masih nak berdiri di situ ..

bila aku berjalan ke depan .. dia panggil aku ..
dia cakap nak ikut .. tapi hatinya terikat .. terikat dengan kemarahan dan kekecewaan .. dan juga persoalan ..
aku tidak sampai hati .. aku tunggu ..
nak aku undur .. takot terjebak tersangkot di satu titik ..

aku pula jadi bingung .. kenapa aku begini?
padahal bukan masalahku .. makin aku menjadi keliru ..
ikhlas?kasihan?atau ikutkan hati?
tapi aku tak perlu fikir semua itu buat sementara ini ..

semalam dia berduka .. hari ini dia gembira .. esok?
aku sebenarnya tak sanggup lihat dia jatuh pabila meletakkan harapan yang tinggi ..
tangan aku semacam terikat .. hendak menghalang tapi tidak berpeluang ..
nak aku biarkan .. memang tak sanggup .. tapi aku tetap mencuba ..

mencuba .. mencuba .. dan terus mencuba ..

0 comments: