Monday, December 1, 2008

letih ..

hah! . letih sudah . lame aku tak update blog nih . bz manjang . gig, jamming, recording, publishing, hal kawan-kawan . ha yg nih la paling teruk . dan paling pening . bila kawan dah mula mencalit taik kat muka kawan-kawan yang lain tp buat mcm takde pape, susah la kan .

pelik? . aku lagi pelik . begitu senang dan cepat manusia boleh berubah . mcm petik jari . wink! . berubah . mmg betol la drama-drama melayu kat tv tu . manusia gilakan kuasa, perempuan atau apa-apa pun, mesti kena ada dengki, hipokrasi dan tikam belakang . sedih bukan?

tp itulah realiti dan berlaku depan mata aku . paling teruk pasal perempuan la kan . ada yg sanggup tinggalkan kawan-kawan yg bertahun-tahun kenal semata-mata perempuan yg baru seminit kenal . haih ...

sebenarnya, perempuan, kuasa atau apa-apa pun tu semua cuma alasan . yg menjadi masalahnya adalah sikap . respek la sikit kan . takkan pasal kau nak tawan hati seorang perempuan, kau sanggup lukakan hati kawan, sanggup jatuhkan air muka kawan . fikirlah beb .

aku kecewa tengok hal-hal yg mcm ni terjadi . tp nak buat mcm mana . dah itu takdirnya . tp kau ada akal, boleh fikir . jangan nak ikutkan hati je . walaupun kau dah buat kawan-kawan kau mcm gini, kawan-kawan masih boleh terima kau . cuma kau tak hargai erti persahabatan beb .

aku dah perhatikan bertahun-tahun . benda yg sama terjadi bila kau nak tawan hati seorang perempuan ni . ramai orang bercakap buruk pasal kau . tp kiteorang buat pekak . tp bila dah jadi depan mata, that's it! . kiteorang dah tak boleh percayakan kau 100% . minta maaf banyak-banyak!

semoga kau berbahagia!

0 comments: